Hyvän vuokra-asumisen tapoihin kuuluu vuokranmaksun hoitaminen ajallaan ja mahdollisista maksuvaikeuksista ilmoittaminen. Vuokrasopimusta tehdessäsi olet saanut vuokranmaksuerittelyn koko vuodeksi. Käytä maksaessasi aina erittelyssä olevaa viitenumeroa, koska silloin maksutiedot kohdistuvat varmasti oikein. Uudet vuokranmaksuerittelyt saat vuosittain vuokrantarkistuksen yhteydessä.
Mikäli sinulla on ongelmia vuokranmaksusi kanssa, olethan mahdollisimman nopeasti yhteydessä asumisneuvojaamme.
Käytämme Intrum Oy:tä muistutus- ja perintäpalveluja erääntyneiden maksujen hoidossa. Muistutuslaskut ja perintäkirjeet toimitetaan asiakkaillemme Intrumin toimesta. Mikäli laskua ei ole maksettu eräpäivään mennessä, Intrum lähettää asiakkaalle ensin yhden muistutuskirjeen, jonka jälkeen saatava siirtyy perintään.
Oletko saanut Intrumilta kirjeen?
Kun maksat laskun kirjeen maksutiedoilla eräpäivään mennessä, asia on sillä kunnossa. Voit maksaa laskun myös kirjautumalla Oma Intrum –palveluun, joka on auki ympäri vuorokauden.
Mikäli et pysty maksamaan laskua eräpäivään mennessä, nopein tapa saada apua on kirjautua Oma Intrum –palveluun. Sitä varten tarvitset pankkitunnukset sekä kirjeessä näkyvän asianumeron. Oma Intrumissa voit kätevästi maksaa velkasi, ehdottaa maksusuunnitelmaa tai lähettää viestin Intrumin asiakaspalveluun.
Voit ottaa Intrumiin yhteyttä myös puhelimitse kirjeessä mainituilla yhteystiedoilla. Mikäli sinulla ei ole kirjettä, voit soittaa Intrumin vaiheen numeroon 09 229 111, josta sinut ohjataan asiakaspalveluun.
Intrumin verkkosivuilla voit tutustua tarkemmin asiakaspalveluun.